|
www.konwenttarcon.fora.pl Forum Tarnowskiego konwentu fantastyki Tarcon
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaman
Gość
|
Wysłany: Pon 15:44, 07 Lip 2008 Temat postu: AMOK - refleksje po, oraz subiektywne opinie. |
|
|
Witam.
Dziękuję wszystkim uczestnikom obu sesji za wielką odwagę, wejścia w nowy, nieznany dotąd świat. Jakże brutalny, jak to się później okazało. Nie dane nam było dokończyć drugiej sesji, jednak sądzę, że kiedyś to zrobimy.
A teraz czekam na Wasze opinie o grze oraz uwagi czy zapytania.
Mam również nadzieję, że z Waszą pomocą gra wypłynie na szersze wody.
Pozdrawiam.
Szaman
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kogut
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:16, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem-gra jest REWELACYJNA
W życiu nie sądziłem że można tak świetnie sie bawic,myśląc jak zabić siedzącą obok osobę
Motyw z pewną pania i parasolką,osobnik z ręką w szyji,prywatna kawiarnia na głowie,czy wreszczie ultrabrutalne podpalenie koszulki z Bobem Marleyem-bezcenne
Szaman-gratulacje za wyobraźnie przy wymyślaniu efektów nieudanych akcji(3 osoby przebite krzesłem-obłęd)
Może kiedyś sam sprobuję sie z tym zmierzyć
pozdrowienia dla Szamana i wszystkich graczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Draco
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Marsa
|
Wysłany: Pon 18:52, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Musimy kiedyś zagrać w Twoją rozbudowaną wersję Rzeźnika. Zachęciłeś mnie swoim opowiadaniem o AMOKU, zwłaszcza że mam za sobą kilka godzin Rzeźnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:15, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Witam.
Tak, AMOK to inaczej Rzeźnik. Tyle, że są dodane karty postaci. Reszta jest w sumie bez zmian. Na rzeźnika wpadliśmy kiedyś podczas pobytu w Bochni z drużyna harcerską której byłem drużynowym (89DSH - pozdrowienia, jesteście jak zawsze wspaniali) gdy znaleźliśmy wielką kostkę do gry (taką dla dzieci) i troszkę nam się nudziło.
Tyle, że wówczas gra miała pewne niedociągnięcia - nikt nie wpadł na to, kiedy kogoś całkowicie wyeliminować z gry, więc były przypadki, że kadłubki z dolnymi częściami głów wgryzały się komuś w łydki itp.
Na Tarconie gra również miała nosić nazwę Rzeźnik, jednak stwierdziłem, że może do końca nie oddaje klimatu lub co więcej - może odstraszać potencjalnych graczy, więc powstała nazwa AMOK.
W sumie jednak to wciąż jedno i to samo - najkrwawsze i najprostsze RPG w historii.
Na Tarconie rozśmieszyła mnie natomiast jedna dziewczyna, która stała przy plakacie AMOKa i z wielkim poruszeniem stwierdziła - "rany, ten jungle speed to prawdziwa rzeżnia!"
Ja na to - " nie, AMOK to PRAWDZIWA rzeźnia"
Laska popatrzyła na plakat, ale widocznie nie grała w to nigdy, bo jej reakcją było "phi" wyrażające "ja - i - tak - wiem - lepiej" oraz wzruszenie ramion.
no cóż, błogosławieni w swej niewiedzy...
Co do samej gry - wystarczy troszkę wyobraźni i można się świetnie bawić. Nie zapomnę, jak podczas pierwszej sesji tuż przed finałem, (gdy Dawka, Kogut i Sidney leżeli połączeni w brutalny sposób jednym krzesłem, a Tula wisiała za oczy na wieszaku na ubrania ze słynną otwartą parasolką w ...chmm..) każdy kolejny ruch budził wielkie salwy śmiechu. Uśmiałem się wówczas prawie do łez.
Ciesze się, że gra się spodobała. Liczę, że teraz będzie się w nią grało w większej liczbie środowisk.
Jeżeli ktoś chce, to mogę spisać jeszcze raz te wszystkie skomplikowane zasady.
Pozdrawiam.
Szaman
|
|
Powrót do góry |
|
|
Proxy
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:07, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
AMOK'A powinien poznać każdy, tak jak już Kogut napisał ,,W życiu nie sądziłem że można tak świetnie sie bawic,myśląc jak zabić siedzącą obok osobę ''
Parasolka i 3-ech połączonych 1-nym oraz Sidney z dwoma rękami w .. hm środku powalały i nie zapomnę tego chyba do końca dni ^^
Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że dla mnie był to najlepszy z punktów programu Tarcon'a 2008. Jeszcze raz gratulacje Szaman za wyobraźnie przy wymyślaniu coraz to brutalniejszych efektów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gonzo
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Blonley
|
Wysłany: Pią 11:53, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
szaman jak możesz to przedłuż tutaj zasady bo chętnie zagram
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Duncan McLain
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:33, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Witam.
Zasady są bardzo, bardzo ale to bardzo skomplikowane
Zaczniemy od klimatu - gra odbywa się w świecie realnym, w czasie teraźniejszym w miejscu w którym właśnie się znajdujemy. W czasie gry używamy TYLKO I WYŁĄCZNIE przedmiotów które nas otaczają. Nic nie zmyślamy, wymyślamy czy rysujemy.(można jeszcze używać oderwanych elementów ciała przeciwnika) I każdy przedmiot jest dokładnie tym, czym jest - czyli np drewniany palcat będący imitacją miecza nie jest mieczem tylko drewnianą imitacją miecza.
Proste.
Teraz cel gry: jak to już mówiłem podczas obydwu sesji na Tarconie, w zwykłym RPG jest grupa, która przeżywa różne przygody. W AMOKu wszystko sprowadza się wyłącznie do przeżycia a grupa walczy między sobą.
Podobnie jak w "nieśmiertelnym" - wygrać może tylko jeden.
Mechanika gry:
- do gry wystarczy JEDNA KOSTKA - zwykła szóstka.
- grę rozpoczyna MG wprowadzając w klimat zgodnie z przykładem: zebraliśmy się tu i teraz aby zagrać w D&D niestety, nagle i bardzo niespodziewanie wydarzył się straszny wypadek (coś eksplodowało, wybuchło, jakiś gaz itp) w każdym razie otoczyła was dziwna mgła. Gdy opadła wstąpiła w was niespotykana agresja. Wasze serce zaczyna pompować więcej adrenaliny do krwi. Niczym berserkerzy, wydaje się wam, że jesteście niezniszczalni a że gość obok dziwnie się na was patrzy...
Oczywiście należy to opowiedzieć, w ciekawy sposób. Następnie rusza kolejka np zgodnie ze wskazówkami zegara:
1. Uczestnik nr 1 wybiera przeciwnika, jakiś przedmiot i mówi co ma zamiar mu zrobić
" biorę długopis i wbijam go Czarkowi w prawe oko"
Następnie rzuca kostką.
- jeżeli wyrzuci 1-3 to robi sam sobie krzywdę (1 - dużą, 2 - umiarkowaną, 3 - małą)
- jeżeli wyrzuci 4-6 to robi krzywdę atakowanej osobie (4- małą, 5 umiarkowaną, 6 dużą)
2. MG opowiada sugestywnie i realistycznie efekt ataku.
" Niestety, biegnąc do Czarka potknąłeś się o leżącą nogę Mariana i upadając sam sobie wbiłeś długopis w lewe oko." lub " Z głośnym krzykiem - na pohybel sk***nom rzucasz się na Czarka i wbijasz mu długopis w oko. Celowałeś w prawe, jednak Czarek się ruszył i trafiłeś w lewe. Uderzenie było na tyle mocne, że długopis wbił się w oko i tam już został"
3. Teraz gra kolejny uczestnik.
I tak w kółko aż skończą się nam gracze. Albo wykończą.
* Taka mała uwaga - kiedy ma się zniszczoną głowę lub serce, jest -1 przy rzucie kostką, czyli jest 1-4 na swoją niekorzyść i 5-6 na niekorzyść przeciwnika.
Chyba jasno to opisałem.
Teraz karty postaci. Jest to wizerunek człowieka, mający 32 elementy:
- Głowa, szyja, dolna część głowy, oczy, nos i górna cześć głowy - 8 elementów
- dłonie, przedramię, łokieć, ramię i bark - 2x po 5 elementów
- stopy, łydka, kolano, udo i miednica - 2x 5 elementów
- korpus 4 elementy (brzuch - lewo i prawo, klatka piersiowa -lewo i prawo)
Karta postaci powinna być namalowana CZARNYM PISAKIEM
Karta postaci służy do notowania odniesionych ran. Zaznaczamy to poprzez zamalowanie na CZERWONO danego elementu.
Jeżeli wyrzucimy 1 lub 6 zaznacza się CAŁY ELEMENT NA CZERWONO (element wyeliminowany)
jeżeli wyrzucimy 2 lub 5 są to GRUBE CZERWONE LINIE ( ciężko ranny)
jeżeli wyrzucimy 3 lub 4 są to CIENKIE CZERWONE LINIE (lekko ranny)
Aby kogoś zabić, należy zniszczyć 24 elementy (czyli np wszystkie odnóża i np kilka elementów korpusu i głowy) lub SERCE I CAŁĄ GŁOWĘ.
Kilka uwag odnośnie pogłębiania już istniejących ran:
CIENKIE CZERWONE LINIE na GRUBE CZERWONE LINIE - rzucamy 3 (sobie) lub 4 (przeciwnikowi)
CIENKIE CZERWONE LINIE na CAŁY CZERWONY - rzucamy 1, 2 lub 5 i 6
GRUBE CZERWONE LINIE na CAŁY CZERWONY - rzucamy 1-3(sobie) lub 4-6 (przeciwnikowi)
Tak jak to pisałem wcześniej - przy zniszczonym sercu lub głowie jest utrata jednego punktu na kostce na naszą niekorzyść.
To chyba tyle odnośnie zasad. Teraz uwagi do MG - należy dążyć do tego, aby w pokoju w którym jest gra było dużo różnych przedmiotów codziennego użytku a jak najmniej tych które uznawane są za broń. (czyli parasolka,krzesło, toster, zszywacz - TAK, nóż, miecz, topór - NIE)
Należy tak prowadzić grę, aby uczestnicy (ich część) w rożny sposób byli ze sobą połączeni (np krzesłem) lub była pomiędzy nimi jakaś zależność (np jeden ma wbitą w gardło nogę drugiego, ktoś ma czyjeś palce w nosie itp) W każdym razie dążyć do tego, aby była to jedna wielka zadyma a nie seria oderwanych od siebie pojedynków.
To chyba tyle. Jak ktoś ma jakieś pytania to walić śmiało. Nie odpowiadam tylko reporterom Super ekspressu i Faktu, oraz UWAGI którzy z tej gry zrobią zaraz bardzodobry materiał na reportaż o tym, jak dzisiejsza młodzież jest przepełniona nienawiścią i że to wszystko to efekt bezstresowego wychowania.
Pozdrawiam wszystkich
Szaman
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|